Inkluze žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Inkluze žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balaban Cakirpaloglu, Irena
dc.contributor.author Šebestová, Jana
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:35Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:35Z
dc.date.issued 2018-11-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44220
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá inkluzí žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy se zaměřením na žáky-cizince. Cílem práce je porozumět současnému stavu vzdělávání žáků-cizinců v českých základních školách. Výzkum zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného technikou rozhovorů s šesti pedagogickými pracovníky. Data získaná z výzkumného šetření byla analyzována za využití postupů zakotvené teorie. Jako hlavní zjištění se ukázalo, že učitelé za největší bariéru při vzdělávání žáků-cizinců považují neznalost vyučovacího jazyka. Deficity dále spatřují v celkové nepřipravenosti jak školství, tak školy i pedagogických pracovníků.
dc.format 92
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cs
dc.subject vzdělávání žáků-cizinců cs
dc.subject kulturní diverzita cs
dc.subject školská legislativa cs
dc.subject žák se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject inclusion en
dc.subject education of immigrant pupils en
dc.subject cultural diversity en
dc.subject school legislation en
dc.subject pupil with special educational needs en
dc.subject support measures en
dc.title Inkluze žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy
dc.title.alternative The Inclusion of Pupils from Different Cultural Backgrounds According to the Current School Legislation
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2019-05-23
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with inclusion of pupils from different cultural environment according to current school legislation with focus on immigrant pupils. The aim of this work is to understand the current state of education of immigrant pupils in Czech primary schools. The research includes results of a qualitative survey using the technique of interviews with six pedagogical staff. The data obtained from the research was analyzed using grounded theory. The main findings showed that teachers consider the lack of knowledge of the language of instruction as the greatest barrier to the education of immigrant pupils. Furthermore, deficits are seen in the overall unpreparedness of eduction, schools and pedagogical staff.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 51248
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2019-04-17
local.subject integrace cizinců cs
local.subject inkluzivní vzdělávání cs
local.subject multikulturalita cs
local.subject integration of foreigner en
local.subject inclusive education en
local.subject cultural diversity en


Files in this item

Files Size Format View Description
šebestová_2019_dp.pdf 2.458Mb PDF View/Open None
šebestová_2019_op.docx 16.66Kb Unknown View/Open None
šebestová_2019_vp.docx 18.28Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account