Využití storytellingu k obohacení herních charakterů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití storytellingu k obohacení herních charakterů

Show full item record

No preview available
Title: Využití storytellingu k obohacení herních charakterů
Author: Medveď, Petr
Advisor: Duchek, Tomáš
Abstract: Cílem práce je prozkoumat využitelnost různých médií ve hrách za účelem podpoření pozitivního vlivu hratelných postav na hráče. Tato média jsou následně analyzována pro pochopení jejich správného využití a kombinování. Nabyté informace jsou aplikovány v praktické části. Ta je navržena záměrně tak, aby využila kombinace médií k oživení herních charakterů, přičemž každý vyžaduje jiný přístup pro maximalizování jejich potenciálu. První kapitola této diplomové práce zkoumá možnosti prezentace herních postav v různých hrách a herních žánrech. Další kapitola se zaměřuje na konkrétní média. Ilustrace, zvuk, text a animace. Zde jsou zkoumány způsoby jejich využití a vzájemného kombinování. Poslední kapitola je věnována procesu tvorby praktické části a aplikaci informací z předchozích kapitol na vytvořené charaktery. Výsledkem práce je zjištění, že obecně nejlepším prostředím pro zužitkování mnoha způsobů storytellingu herních postav jsou MOBA hry a online střílečky. Oba tyto žánry sdílí prvky opakovatelnosti v omezených prostorech, online formu hraní a potenciál pro využití velkého množství postav. Různorodost těchto postav následně umožňuje kombinaci několika médií, jejichž užití výrazně podporuje atmosféru postav a tím i atraktivitu celé hry.
URI: http://hdl.handle.net/10563/54525
Date: 2022-12-01
Availability: Bez omezení
Department: Game Design
Discipline: Game Design


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
medveď_2023_dp.pdf 2.911Mb PDF View/Open None
medveď_2023_op.pdf 156.6Kb PDF View/Open None
medveď_2023_vp.pdf 121.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account