Využití storytellingu k obohacení herních charakterů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití storytellingu k obohacení herních charakterů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Duchek, Tomáš
dc.contributor.author Medveď, Petr
dc.date.accessioned 2023-12-20T14:17:17Z
dc.date.available 2023-12-20T14:17:17Z
dc.date.issued 2022-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54525
dc.description.abstract Cílem práce je prozkoumat využitelnost různých médií ve hrách za účelem podpoření pozitivního vlivu hratelných postav na hráče. Tato média jsou následně analyzována pro pochopení jejich správného využití a kombinování. Nabyté informace jsou aplikovány v praktické části. Ta je navržena záměrně tak, aby využila kombinace médií k oživení herních charakterů, přičemž každý vyžaduje jiný přístup pro maximalizování jejich potenciálu. První kapitola této diplomové práce zkoumá možnosti prezentace herních postav v různých hrách a herních žánrech. Další kapitola se zaměřuje na konkrétní média. Ilustrace, zvuk, text a animace. Zde jsou zkoumány způsoby jejich využití a vzájemného kombinování. Poslední kapitola je věnována procesu tvorby praktické části a aplikaci informací z předchozích kapitol na vytvořené charaktery. Výsledkem práce je zjištění, že obecně nejlepším prostředím pro zužitkování mnoha způsobů storytellingu herních postav jsou MOBA hry a online střílečky. Oba tyto žánry sdílí prvky opakovatelnosti v omezených prostorech, online formu hraní a potenciál pro využití velkého množství postav. Různorodost těchto postav následně umožňuje kombinaci několika médií, jejichž užití výrazně podporuje atmosféru postav a tím i atraktivitu celé hry.
dc.format 67 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject design postav cs
dc.subject prezentace charakterů cs
dc.subject vyprávění příběhů cs
dc.subject postavy ve hrách cs
dc.subject herní design cs
dc.subject ilustrace cs
dc.subject herní atmosféra cs
dc.subject character design en
dc.subject character presentation en
dc.subject storytelling en
dc.subject characters in games en
dc.subject game design en
dc.subject illustration en
dc.subject game atmosphere en
dc.title Využití storytellingu k obohacení herních charakterů
dc.title.alternative Storytelling in Videogames with Help of Character Design
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vyoralová, Jana
dc.date.accepted 2023-06-23
dc.description.abstract-translated The goal of the thesis is to study the use of various media in games for the purpose of enhancing the positive influence of playable characters on the player. These media are then analyzed for understanding of their correct use and combination. The acquired information is applied in the practical part. That is intentionally designed to use a combination of media to make a game character come alive, while each of them needs a different approach for maximizing their potential. The first chapter of this diploma thesis studies options for the presentation of game characters in various games and game genres. Another chapter focuses on specific media. Illustration, sound, text, and animation. There are being studied ways of their use and mutual combining. The last chapter is dedicated to the process of creation of a practical part and an application of information from previous chapters on created characters. The outcome of this thesis is the realization, that the best place in general for the utilization of many ways of storytelling of game characters are MOBA games and online shooters. Both of these genres share the elements of repeatability in limited spaces, online forms of playing, and the potential for the utilization of a large number of characters. The diversity of these characters then enables a combination of several media, whose utilization greatly supports the atmosphere of characters and therefore the attractivity of the game itself.
dc.description.department Game Design
dc.thesis.degree-discipline Game Design cs
dc.thesis.degree-discipline Game Design en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Multimédia a design cs
dc.identifier.stag 64350
dc.date.submitted 2023-05-19


Files in this item

Files Size Format View Description
medveď_2023_dp.pdf 2.911Mb PDF View/Open None
medveď_2023_op.pdf 156.6Kb PDF View/Open None
medveď_2023_vp.pdf 121.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account